Graduation research: Rotary-wing education Aviation Academy

Graduation research

De Hogeschool van Amsterdam heeft onlangs de Aviation Academy opgericht, waaronder luchtvaart gerelateerd onderwijs valt. De bacheloropleiding Aviation van de Aviation Academy is gericht op het opleiden van studenten voor de luchtvaartsector.

De grote luchtvaart bestaat grotendeels uit vliegtuigen met een vaste vleugel ook wel fixed-wing genaamd. Studenten van de bacheloropleiding Aviation worden voorbereid voor deze fixed-wing banenmarkt. Een kleiner deel van de luchtvaart bestaat uit rotary-wing. Rotary-wing staat voor draaiende vleugel welke voor verschillende luchtvaartuigen wordt gebruikt, één van deze luchtvaarttuigen is een helikopter. De helikopter markt beslaat slechts een klein deel in de totale luchtvaartmarkt. Toch zijn er een aantal grote helikopterbedrijven die aangegeven hebben dat er onder de studenten en mensen in het vakgebied te weinig kennis is over helikopters en de helikoptermarkt. De verschillen in techniek, wetgeving en operaties moeten zodoende tijdens de eerste jaren van een werknemer bij een helikopterbedrijf worden aangeleerd. De bedrijven hebben zodoende aangegeven dat zij behoefte hebben aan “rotary-wing onderwijs”. Deze behoefte is terecht gekomen bij de Raad van Advies van de Aviation Academy, waarna er een onderzoek is gestart naar hoe aan deze behoefte kan worden voldaan en wat de haalbaarheid is van rotary-wing onderwijs.

Scriptie Onderzoek Rotary Wing Operations 1.3 – FINAL

Onderstaand een vragenlijst samengesteld voor dit onderzoek.

Currently, I am doing a graduating research with a fellow student for the Aviation Academy at the Amsterdam University of Applied Sciences. The research is about the need of Rotary-wing education…

The Aviation Academy is only focussed on Fixed-wing aviation, and there are few schools that offer actual rotary-wing education. This question resulted in a graduate research on rotary-wing. At the moment we are analyzing the Rotary-wing civil and military market in order to find out if it is necessary to implement the Rotary-wing studies in the Aviation Academy or the need for training in particular subjects (such as regulations, Operations or MRO).

To do so we set up several questions related to the Rotary-wing market and interviewed Helicopter business in the Netherlands.
Are you intrested in this research or think you can help us out? Below you can find a link to the question form.

Or contact us:
Barry van Niekerk & Belal Baraqzi