Barry van Niekerk, voorzitter VakanCie 2017 bij Skøll

Barry van Niekerk, wie kent hem niet. Met zijn ietwat platte accent en brede lach wist hij al menig Skøllie warm te maken voor een ski- of lustrumreis.

De eerste keer dat ik hem sprak over zijn plannen voor het komende jaar vond plaats in een skilift op 2.500 meter hoogte op wintersport afgelopen maart in Saint Sorlin d’Arves. Niet geheel tot mijn verbazing begon Barry over het voorzitterschap van de VakanCie en zijn wilde ideeën die hij had over deze commissie. Niet alleen de locatie moest anders, er moesten meer mensen mee op wintersport, het moest toegankelijker worden en het moest vooral ook leven op Skøll. Vier skiliften lang heb ik verhalen en idealen aangehoord waar ik nog vaak aan heb teruggedacht. Maar niet alleen de wintersport moest leven, alles wat betrekking heeft op de VakanCie moest vet worden. Liftwedstrijd 100 man, niets was te gek.

Deze toekomstvisie in combinatie met zijn eindeloze enthousiasme en ambities voor Skøll hebben ervoor gezorgd dat Barry nu voorzitter is geworden van de VakanCie. Barry is afgelopen jaar voor de tweede keer mee geweest op wintersport, nam namens de commissie deel aan alle wintersport borrels en was in Berlijn weer te vinden voor de lustrumliftwedstrijd. Het was voor Barry dan ook een verrassing dat er bij de evaluatievergadering van de VakanCie ineens wat rode jasjes op de stoep stonden. Na een paar korte anekdotes en het skiliftverhaal kon ik dan eindelijk de vraag stellen waar Barry op zat te wachten. ‘’Barry van Niekerk, wil jij voorzitter worden van de VakanCie 2017?’’. Uiteraard was zijn antwoord JA en iets verbaasd konden zij de vergadering weer hervatten in het bijzijn van een nieuwe voorzitter.

Namens Bestuur ’16 van harte gefeliciteerd met je nieuwe functie en succes met alles wat komen gaat!

Door: Peter Walrecht – Skøll